9 de des. 2012

Aventura!

AVENTURA!
(al Lliure de Montjuic)



T de Teatre és una companyia en principi formada per cinc noies sortides del institut del Teatre, que l’any 1991 van assolir un bon èxit amb Petits Contes misògins, però l’empenta forta la van rebre amb l’emissió d’una sit-com per TV3, Jet Lag que va arrencar l’any 2000. Tot i així han fet molt teatre.
Avui al Lliure he vist Aventura!, obra escrita i dirigida per Alfredo Sanzol i interpretada per les T. Del que jo li he vist, aquesta és l’obra pitjor de Sanzol. He escrit aquesta obra per fer pujar dalt de l’escenari els fantasmes que em produeix aquesta crisi, diu el programa de mà. Doncs em sap greu, però no calia i a més es veu el llautó. No tinc res en contra els encàrrecs, però aquest fa pudor de comanda escrita tenint en compte les característiques de cada intèrpret i aleshores passa el que passa, que cada actriu fa el paper que s’espera que faci amb ferum del més conegut, o sigui Jet Lag. Per acabar-ho d’espatllar l’argument és inconsistent i l’obra s’allarga sense motiu amb unes aturades llarguíssimes, com si tothom estigués rumiant... ho lamento, però no s’aguanta. A més fan una cosa que particularment em molesta: quan un personatge diu una frase suposadament graciosa, la repeteix varies vegades perquè el públic, que suposadament és ruc, la pugui plegar (estil vodevil cutre).
La posada en escena és inicialment bona però excessiva, amb el teatre a tota amplada i profunditat i per la poca “xixa” que hi ha quedat tot molt perdut. Les parts que s’han interpretat des del fons de l’escenari, han arribat força malament a la platea.
Poca gent a la Puigserver però fins i tot m’ha semblat que la gent aplaudia força, cosa que no he pogut comprovar perquè a la que s’ha tancat el llum m’he fet obrir la porta i he tocat el dos escales amunt cap a la sortida.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada