26 de jul. 2013

Ovni

OVNI
(A la Volée du Monde, Festival d'Avinyó)



Aquest espectacle és un dels que amb l’ajut del Institut Ramon Llull han anat al 67è Festival d’Avinyó, fet que em va omplir de joia i orgull perquè els Farrés Brothers i Cía són d’Igualada. Es tracta d’un espectacle per a infants, com quasi tots els que fan els Farrés, on combinen la presència d’actors  i els titelles.
Lògicament la història de Ovni és molt senzilla i gira al voltant d’una nena, la Kla, que els seus pares no tracten massa bé —referència a la matilda de Roald Dahl— i que és observada per dos astrònoms des de la casa del davant de la Kla —referència a Rear Window de Hitchcock. Al llarg d’una hora es van succeint situacions que permeten expressar sentiments de tota mena.
Els titelles, d’Alfred Casas, són formidables i van apareixent en diferents mides, segons la situació passi a prop o lluny. Per acabar-ho d’arrodonir, el que veuen els dos astronautes pel telescopi, queda projectat en una de les parets de l’observatori-vivenda, amb una molt bona utilització del video. Una música molt ben encaixada de Jordi Riera acaba d’arrodonir l’espectacle.
Com he dit és una peça per a canalla, però jo —que ja sóc força gran— m’ho vaig passar molt bé mentre m’imaginava veure-ho amb els meus néts. Val a dir que no és un muntatge nou. Es va estrenar fa un temps al TNC i va rebre molt elogis i va ser premiat amb un Butaca. A Avinyó la crítica també l’ha tractat molt bé. Enhorabona Farrés Brothers!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada