20 de nov. 2014

Norway.Today

NORWAY-TODAY
(a La Seca Espai Brossa)



Igor Bauersima, nascut a Praga però Suís d'adopció perquè la seva família hi va emigrar, és un home multidisciplinar: guionista, dramaturg, arquitecte, director de cine... hi ha gent que dona per a molt. Norway Today és una de les seves obres més conegudes i avui s'ha re-estrenat a La Seca.
Una noia per sobre de la vintena es vol suïcidar, però no ho vol fer sola i busca per internet un company "de viatge", algú que comparteixi el mateix objectiu; troba un noi de divuit anys que està tip de portar una vida buida ja que pensa que no pinta res enlloc i junts viatgen a un fiord al nord de Noruega on hi ha un penyasegat de 600 metres des d'on pensen saltar.
Al llarg de l'hora que dura l'espectacle els suïcides es fan confidències —tampoc massa— sobre les seves frustracions, però em veig incapaç d'explicar les seves motivacions perquè jo no m'he cregut el que estava passant. La manera de posar-ho en escena tampoc m'ha ajudat i les projeccions amb uns dibuixos esquemàtics, d'aquells de con un seis y un cuatro aquí tienes tu retrato, no m'han aportat res. Se m'ha fet pesada. Penso que Àlex Mañas no ha estat capaç de transmetre, a través dels seus actors, la idea que ens havia d'arribar i emocionar en una situació tan extrema. Jo tinc néts de l'edat dels personatges i ni per un moment m'he esgarrifat.
L'obra l'he trobat fluixa però no la puc comparar amb cap altra versió perquè era la primera vegada que la veia. En quant al llenguatge, juraria que la traducció no és bona, a jutjat per les grinyolades lingüístiques que he sentit massa sovint.
Nit de estrena a la sala Leopoldo Frgoli plena d'un públic entregat d'avançada i que ha aplaudit generosament. A la sortida, com ja és costum, copa de cava.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada