18 de maig 2016

La Peixera

LA PEIXERA
(al Versus Teatre)



Quan els espectadors anem al teatre sabem perfectament on ens posem, que assistim a una cerimònia de l'engany. Paguem una entrada i a canvi ens expliquen una història que, habitualment, és falsa, pura ficció. I doncs? Ens agrada que ens fotin la bleda al clatell? No; ens agrada que ens expliquin i representin romanços i demanem que, tot i saber que són falsos, ens els puguem creure. Al menys per a mi això és bàsic; vull que m'enganyin amb autoritat, amb contundència.
De vegades els dramaturgs tenen una bona idea, però està fora o lluny de la seva experiència; es pensen que la dinàmica és una, la que els sedueix per la seva història, però a la realitat allò no funciona d'aquella manera, i els que coneixem mínimament el tema —pels motius que siguin; l'hem treballat, l'hem sofert...— notem com tot grinyola per no ajustar-se a la realitat. És el que penso que ha passat amb La Peixera del dramaturg Toni Cabré, l'obra que he vist al Versus.
la Peixera és un thriller, i per tant no explicaré res de la trama. Puc avançar que l'acció passa en una empresa, concretament en el departament d'informàtica, en una sala que està darrera un vidre, o sigui una "peixera", però qualsevol cosa que avancés seria un spoiler imperdonable. El món empresarial me'l conec bastant i penso que les coses a les empreses no funcionen com l'autor ha explicat. i per això el que passava a l'escenari no m'ho he cregut.
No diré que els actors ho hagin fet malament, però m'ha semblat que la història no tenia gruix i així no és possible defensar-se. En quant a la direcció d'Òscar Molina, penso que hi ha hagut un problema de plantejament; part de l'obra s'ha fet a crits, cosa que a mi m'ha molestat —el soroll cada dia m'encabrona més—, i com deia la meva àvia "no per cridar es té més raó".
En fi, no m'ha acabat de convèncer, però a gran part del públic sí, ja que ha aplaudit abastament, o sigui que el "raro" dec ser jo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada