28 de jul. 2017

Nit de Musicals

NIT DE MUSICALS
(al Teatre Grec)



          Nit de Musicals comença a ser un clàssic del Grec Festival, però si s'ha de continuar fent com el d'aquest any, val més desprogramar-ho i oblidar-se'n. Mare de Déu quin despropòsit! Jo de musicals n'he vist uns quants, al teatre, Això no em dona cap autoritat, només una certa experiència, i opino que el que vam veure ahir al semicercle del Grec va ser molt desafortunat.
          Per començar l'orquestra sonava molt malament o estava mal sonoritzada. El meu seient estava a la dreta, a la fila dos. Doncs no vaig sentir els violins fins molt avançada la nit, possiblement el tècnic va modificar els paràmetres. De la bateria va sonar insistentment la caixa amb tocs monòtons i repetitius al més pur estil del rock dolent de finals dels 60'. En conjunt els arranjaments també eren molt pobres i faltats d'imaginació.
          La posada en escena era com a mínim curiosa. L'orquestra al davant i els intèrprets darrera, avantçant-se quan el coreògraf ho creia convenient. La il·luminació o els va fallar varies vegades o ja era buscat que bona part del concert una multitud de cantants i ballarins estiguessin quasi a les fosques.
          El vestuari era patètic. Penso que no en van donar i cadascú va venir vestit de casa com va voler, excepte els protagonistes. Intèrprets en shorts, altres en pantalons llargs, faldilles de mida variada, vestits, noies en calces, una noia molt mudada, però amb calçat esportiu de córrer la marató...
          I de sobte la traca. Van aparèixer quantitats ingents d'escolars portant globus baixant les escales des dels jardins. No s'acabaven mai; penso que com a mínim van saquejar dotzena d'escoles. Van cantar i van fer coreografies vestits cada un com els va semblar a casa seva. Jo de festivals de fi de curs n'he vist molts, tinc tres fills i nou néts, i hi vaig perquè me'ls estimo molt, però sé on s'arriba i mai m'han fet pagar.
          I la cosa simpàtica: el Mario Gas "confessant" al principi de la gala, que odia els musicals i que no n'ha vist mai cap —quina gràcia, oi?— per acabar cantant. També vaig trobar "simpàtica" l'aparició d'un xicot que em sembla que és imitadors d'aquells que surten per al  tele —que el públic va rebre amb aplaudiments enardits— i que va començar a cantar i va fer aturar l'actuació per demanar no se què. En aquell moment em va semblar estar un concurs de la tele quan la veia fa molts anys.
          I tot això va durar dues hores i mitja, una tortura. Mentiria si digués que tothom va cantar malament. Entremig d'aquell batibull hi havia professionals reconeguts, tot i que sabem de sobres que a casa nostra encara estem molt lluny dels anglosaxons, ens costa molt matissar. Un exemple: una de les balades més boniques dels musicals penso que és I'll Cover You, de Rent, que demana una veu pastosa que surti de l'ànima com les llàgrimes —és l'acomiadament de l'amant en un funeral—. Ahir a l'intèrpret el van fer cridar massa, quasi menjant-se el micròfon com un vocalista de heavy metal, i no diré que cantés malament, sinó que el van dirigir equivocadament.
          En fi, un mal acomiadament del Grec per a mi. Sort que el dia abans vaig veure Fugit, entre les dos o tres coses millor que he vist del Festival. D'aquí una estona en faré la ressenya.
          P.D. Us imagineu el Herbert von Karajan bevent aigua a morro d'una ampolla mentre dirigeix la Filharmònica de Berlin? Doncs el director d'avui ho ha fet. Bravo!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada